Online marketing

Alle columns online marketing

Behoefte en koopmotieven klant bepalen

Behoefte en koopmotieven klant bepalen

Waarom wil een (potentiële) klant een bepaald product kopen of een dienst afnemen? Wat voor koopmotief heeft een consument? De behoefte van een klant kan onstaan door verschillende redenen. Welke motieven en redenen hierbij mogelijk zijn, beschrijf ik...

Lees meer
Usability onderzoek

Usability onderzoek

Hoe ervaren uw klanten uw website. Sluiten hun verwachtingen aan bij de pagina’s die ze te zien krijgen? Om er voor te zorgen dat de verwachtingen van uw doelgroep aansluiten bij uw website of webshop, is het verstandig om regelmatig uw website te testen op gebruiksvriendelijkheid.

Lees meer
SEO Woordenboek

SEO Woordenboek

Binnen de online marketing gebruiken we diverse SEO termen: Anchor links, Blackhat SEO, Meta Title, Rich Snippet, SERP, SiteMap, Zoekwoorddichtheid, Short-tail, LSI-keyword, Lazy loading, Header, Indexeren, etc. Wilt u weten wat deze betekenen? Lees dan de uitleg hierover.

Lees meer
Is uw pagina of bericht geoptimaliseerd voor SEO?

Is uw pagina of bericht geoptimaliseerd voor SEO?

Is uw pagina geoptimaliseerd voor SEO? Gebruikt u maximaal 2 zoekwoorden? Gebruikt u gerelateerde zoekwoorden (LSI-keywords)? Gebruikt u veelgestelde vragen? Wat is de zoekwoord dichtheid? Hoe ziet de layout eruit? Komt de website betrouwbaar over?

Lees meer
Ontwerp uw online marketingstrategie

Ontwerp uw online marketingstrategie

Gaat u een eigen onderneming starten en uw producten via een eigen webshop verkopen?  Voordat u deze webshop kunt maken, zal u eerst duidelijk in beeld moeten hebben wat u gaat doen.Inhoud: Het ontwerpen van de online marketingstrategie Breng u (online) organisatie in...

Lees meer
Zoekwoorden bepalen en gebruiken

Zoekwoorden bepalen en gebruiken

Inhoud: Wat zijn zoekwoorden Zoekmachine optimalisatie en zoekwoord onderzoek Gerelateerde zoekopdrachten of LSI Keywords Zoekwoorden via Google automatisch aanvullen Veelgestelde vragen Het zoekwoord toepassen Voorkom keyword stuffing Wat is dan de juiste...

Lees meer
Website zoekmachine optimalisatie – Deel 3: Autoriteit

Website zoekmachine optimalisatie – Deel 3: Autoriteit

Bij SEO hebben we het vaak over de drie pijlers van zoekmachine optimalisatie. De eerste pijler Technische SEO en de tweede pijler Content gaan vooral aan de derde pijler Autoriteit.Inhoud: Off-page en off-site SEO Wat is een autoriteit website? Het beoordelen van uw...

Lees meer
Website zoekmachine optimalisatie – Deel 2: Inhoud (content)

Website zoekmachine optimalisatie – Deel 2: Inhoud (content)

De tweede vorm van on-page zoekmachine optimalisatie is inhoud (content). Onder content verstaan we alle vormen van informatie  die u deelt via uw website, zoals teksten, afbeeldingen, video's, audio of documenten die gedownload kunnen worden. Content moet voldoen aan...

Lees meer
De 3 pijlers voor zoekmachine optimalisatie

De 3 pijlers voor zoekmachine optimalisatie

Inhoud: Hoe kunt u invloed uitoefenen op de postiie van uw website bij zoekmachines? On-page en off-page SEO De drie pijlers van zoekmachine optimalisatie (SEO) Hoe kunt u invloed uitoefenen op de positie van uw website bij zoekmachines? Hoe kunt u invloed uitoefenen...

Lees meer
SEO en SEA

SEO en SEA

Om getoond te worden op de resultatenpagina van zoekmachines, dient u zoekmachine optimalisatie (SEO) toe te passen. U kunt er ook voor kiezen om te adverteren bij zoekmachines. Dit noemen we SEA. In deze column beschrijf ik van beide de voor- en nadelen.

Lees meer
De WordPress plugin SEOPress Pro

De WordPress plugin SEOPress Pro

Waarom SEOPress Pro? Omdat u geen geld wilt weggooien aan dure SEA en een vermelding wilt krijgen op de eerste pagina van de zoekresultaten van zoekmachines!

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This