U wilt een eigen website of webshop beginnen? Lees dan de verschillende columns, zodat u maximaal invloed heeft op het succes van uw webshop en uw positie op zoekresultatenpagina van zoekmachines.
Inhoud:
- Ontwerp uw online marketingstrategie
- De 3 pijlers voor zoekmachine optimalisatie
- Website zoekmachine optimalisatie – deel 1: Technische SEO
- Website zoekmachine optimalisatie – deel 2: Inhoud (Content)
- Website zoekmachine optimalisatie – deel 3: Autoriteit
- Zoekwoorden bepalen en gebruiken
- SEO en SEA
- Zoekmachine optimalisatie en de Google ranking factoren
- Wat is een http response status code?
- De WordPress plugin SEOPress Pro
- Is uw pagina of bericht geoptimaliseerd voor SEO?
- SEO Woordenboek
Alle columns online marketing
Behoefte en koopmotieven klant bepalen
Waarom wil een (potentiële) klant een bepaald product kopen of een dienst afnemen? Wat voor koopmotief heeft een consument? De behoefte van een klant kan onstaan door verschillende redenen. Welke motieven en redenen hierbij mogelijk zijn, beschrijf ik...
Usability onderzoek
Hoe ervaren uw klanten uw website. Sluiten hun verwachtingen aan bij de pagina’s die ze te zien krijgen? Om er voor te zorgen dat de verwachtingen van uw doelgroep aansluiten bij uw website of webshop, is het verstandig om regelmatig uw website te testen op gebruiksvriendelijkheid.
SEO Woordenboek
Binnen de online marketing gebruiken we diverse SEO termen: Anchor links, Blackhat SEO, Meta Title, Rich Snippet, SERP, SiteMap, Zoekwoorddichtheid, Short-tail, LSI-keyword, Lazy loading, Header, Indexeren, etc. Wilt u weten wat deze betekenen? Lees dan de uitleg hierover.
Wat is een http response status code?
Wat is een https response status code? Wat betekenen de codes 200, 403, 404, 410? Wat is een juiste redirect, 301 of 302? Lees meer en bekijk de video’s.
Is uw pagina of bericht geoptimaliseerd voor SEO?
Is uw pagina geoptimaliseerd voor SEO? Gebruikt u maximaal 2 zoekwoorden? Gebruikt u gerelateerde zoekwoorden (LSI-keywords)? Gebruikt u veelgestelde vragen? Wat is de zoekwoord dichtheid? Hoe ziet de layout eruit? Komt de website betrouwbaar over?
Ontwerp uw online marketingstrategie
Gaat u een eigen onderneming starten en uw producten via een eigen webshop verkopen? Voordat u deze webshop kunt maken, zal u eerst duidelijk in beeld moeten hebben wat u gaat doen.Inhoud: Het ontwerpen van de online marketingstrategie Breng u (online) organisatie in...
Zoekwoorden bepalen en gebruiken
Inhoud: Wat zijn zoekwoorden Zoekmachine optimalisatie en zoekwoord onderzoek Gerelateerde zoekopdrachten of LSI Keywords Zoekwoorden via Google automatisch aanvullen Veelgestelde vragen Het zoekwoord toepassen Voorkom keyword stuffing Wat is dan de juiste...
Website zoekmachine optimalisatie – Deel 3: Autoriteit
Bij SEO hebben we het vaak over de drie pijlers van zoekmachine optimalisatie. De eerste pijler Technische SEO en de tweede pijler Content gaan vooral aan de derde pijler Autoriteit.Inhoud: Off-page en off-site SEO Wat is een autoriteit website? Het beoordelen van uw...
Website zoekmachine optimalisatie – Deel 2: Inhoud (content)
De tweede vorm van on-page zoekmachine optimalisatie is inhoud (content). Onder content verstaan we alle vormen van informatie die u deelt via uw website, zoals teksten, afbeeldingen, video's, audio of documenten die gedownload kunnen worden. Content moet voldoen aan...
De 3 pijlers voor zoekmachine optimalisatie
Inhoud: Hoe kunt u invloed uitoefenen op de postiie van uw website bij zoekmachines? On-page en off-page SEO De drie pijlers van zoekmachine optimalisatie (SEO) Hoe kunt u invloed uitoefenen op de positie van uw website bij zoekmachines? Hoe kunt u invloed uitoefenen...
Zoekmachine optimalisatie en de Google ranking factoren
In de column leg ik meer uit over begrippen als crawlers, spiders, bots en indexeren. Daarnaast beschrijf ik de belangrijkste Google ranking factoren welke u kunt toepassen op uw website.
SEO en SEA
Om getoond te worden op de resultatenpagina van zoekmachines, dient u zoekmachine optimalisatie (SEO) toe te passen. U kunt er ook voor kiezen om te adverteren bij zoekmachines. Dit noemen we SEA. In deze column beschrijf ik van beide de voor- en nadelen.
De WordPress plugin SEOPress Pro
Waarom SEOPress Pro? Omdat u geen geld wilt weggooien aan dure SEA en een vermelding wilt krijgen op de eerste pagina van de zoekresultaten van zoekmachines!
Website zoekmachine optimalisatie – Deel 1: Technische SEO
Het is belangrijk om zo hoog mogelijk in de zoekmachine resultaten te komen. Dit kunt u doen met zoekmachine optimalisatie, ook wel bekend als SEO. In dit hoofdstuk beschrijf ik wat u allemaal kunt doen met technische zoekmachine optimalisatie.